Rätt instore speglar JULAs själ
27. januari 2022

Nonbye har sedan 2012 varit fast samarbetspartner åt familjeföretaget JULA och deras 110 varuhus för hemmafixare i Sverige, Norge och Polen. Nonbye ansvarar för att ta fram både instore– och utomhusskyltning med utgångspunkt i kedjans fasta koncept och anpassat efter det enskilda varuhusets byggnader, läge, bygglov etc. Därmed säkras den röda tråden i lösningarna, igenkänning för kunderna och att alla varuhusen understödjer JULAs visuella identitet och varumärke.

”Vi är bra på att fånga upp vad kunden vill ha. Det utgör grunden i vårt mångåriga värdefulla samarbete. Rätt instore speglar JULAs själ. Därför är det viktigt att vi hamnar rätt med konceptet – varje gång.” säger projektledare Magnus Feuk.

Några fördelar med instore POS material

  • Hjälper era kunder med att hitta och välja varor via kategoriskyltning
  • Stora bilder på väggar eller grafik på golven är ett annorlunda sätt att fånga kundernas uppmärksamhet på
  • Med skyltdisplayer kan ni snabbt och smidigt omplacera eller tillfälligt lägga  undan budskapet/reklamen i butiken 
  • Skapa speciella effekter med figurskurna, kreativa displayer och skyltar

Hos Nonbye är vi totalleverantör av POS-material och vi producerar det mesta i egen fabrik. Våra designers kan anpassa material, form, färger och storlek för just er specifika kampanj -eller långtidsskyltning med hänsyn till omgivning och miljö; så att era produkter presenteras på bästa möjliga vis och ger budskapet största möjliga uppmärksamhet. Vi vägerleder er genom hela processen och utvecklar ofta prototyper tillsammans med kund som testas ”on location” för att nå allra bästa effekt.

Vad kostar POS-material?

POS-material kan utföras på många olika sätt och priset kan därför variera mycket.

Följande faktorer har inflytande på det slutliga priset:

  • Storlek och antal
  • Material
  • Tryck/print
  • Stansning/utskärning
  • Komplexibilitet
  • Packning/emballage och frakt  

Vi är ISO 9001 & 14001 certifierade