Fasadskyltar bör understödja den visuella identiteten
Snabbmatskedjan Subway har restauranger över hela världen. Nonbye ansvarar för att göra lokala anpassningar och producera företagsskyltar till kedjan i Sverige, Norge och Island.
Nonbyes mångåriga erfarenhet av utveckling och lokala anpassningar av fasadskyltar och folier, som alltid understödjer den överordnade visuella identiteten, är även hos denna kund en väsentlig fördel.
”Subway har ett stort önskemål om att ha igenkännliga och synliga fasader som stöder deras överordnade varumärke. Kunderna får aldrig tveka om att det är Subway de kommer till.
Vi gör alltid vårt allra bästa för att skyltningen vid den enskilda restaurangen ska leva upp till det”, säger projektledare Anna Österlind från Nonbye.
Några fördelar med fasadskyltar
- Synlig branding – på fasad och fönsterpartier
- State of the art-skyltning i samband med prestigebyggnation
- Hänvisning och branding på byggnader och tak som syns på avstånd
De mest använda skyltplåtarna är ”sandwich” eller ”dibond”, som består av aluminium -och plastskivor, men vi levererar även lösningar i trä, rostfritt stål, galvaniserat järn, plexi och glas. Många av materialen kan i efterhand ytbehandlas i form av lackering, förkromning och polering. så att de får önskat utseende och matchar er grafiska identitet.
Vad kostar fasadskyltar?
Fasadskyltar kan utformas på många sätt och priset kan därför variera mycket.
Följande faktorer har inflytande på det slutliga priset:
- Storlek och antal
- Material
- Ljus/utan ljus/ljuskällor
- Förutsättningar för montage
- Komplexibilitet
Vi är ISO 9001 & 14001 certifierade