Brandingen är extremt viktig för JULA
1. april 2022

JULA´s varuhus är en plats och yta där de kan kommunicera sin visuella identitet och budskap. Det gör varuhusen till kanske deras viktigaste varumärkestillgång. I norska Bodö ville man utnyttja fasadväggarna än mer och förstärka det visuella uttrycket med sin röda färg. 

”Ett komplext projekt  som krävde specialanpassade plåtkassetter varpå JULA- skyltarna med öppetider kunde monteras. Det krävdes också förstärkningar för monteringen av skyltarna på plåtkassetterna för att säkerställa hållfastheten.” säger projektledare Ola Lindbäck.

Nonbye har sedan 2012 varit samarbetspartner för JULA och deras totalt 110 butiker runt om i Sverige, Norge och Polen.

Några fördelar med fasadskyltar

  • Synlig branding – på fasad och fönsterpartier
  • State of the art-skyltning i samband med prestigebyggnation
  • Hänvisning och branding på byggnader och tak som syns på avstånd

De mest använda skyltplåtarna är ”sandwich” eller ”dibond”, som består av aluminium -och plastskivor, men vi levererar även lösningar i trä, rostfritt stål, galvaniserat järn, plexi och glas. Många av materialen kan i efterhand ytbehandlas i form av lackering, förkromning och polering. så att de får önskat utseende och matchar er grafiska identitet.

Vad kostar fasadskyltar?

Fasadskyltar kan utformas på många sätt och priset kan därför variera mycket.

Följande faktorer har inflytande på det slutliga priset:

  • Storlek och antal
  • Material
  • Ljus/utan ljus/ljuskällor
  • Förutsättningar för montage
  • Komplexibilitet 

Vi är ISO 9001 & 14001 certifierade